در حال بارگذاری ...

غیث التمیمی
 بسیاری از منابع خبری تأیید دارند که غیث التمیمی در درس شهید [محمد] محمد صادق الصدر شرکت می کرده و از پیروان محمد صدر بوده است.  پس از اشغال عراق در ۲۰۰۳ نیز به جیش المهدی پیوسته و توسط آمریکایی ها دستگیر و یکسال و نیم زندانی شده است.
 وی پس از آزادی از زندان، اقامت انگلیس گرفت و بعد در تحولی مشکوک، اعلام دشمنی با حوزه و آموزه های تشیع کرد. باید گفت شخصیت این مرد واقعاً بحث برانگیز است. نه تنها دگرگونی از فکر اسلامی به فکری دیگر پیدا کرده که تصاویری را با افتخار در شبکه های اجتماعی منتشر می کند که نشان از همنشینی با یهودیان عراقی و ایمان به برخی از عقاید دور از فکر اسلامی دارد.  برای مثال، عکسی با "ادوین شوکر" منتشر کرده که یکی از حامیان مالی اصلی اندیشه فراماسونری علیه ادیان به ویژه اندیشه اسلامی شیعه در ایران است.
 بنابر گزارشات رسمی غیث التمیمی در حال حاضر در انگلیس زندگی می کند، با سازمان اطلاعاتی انگلیس همکاری و همچنین با موساد در ارتباط است. او که تحلیل گر بی بی سی است، عکسی با "تسیونت فتال کوبرفارسر"، همسر سرهنگ اطلاعاتی ارتش اسرائیل، "یوسی کوبرفارسر" منتشر کرده است.
 غیث التمیمی اخیراً برای حمله به شیعیان عراق، مستندی برای BBC به زبان عربی با عنوان "ازدواج موقت در عراق" تهیه کرد. وی در فیس بوک دستورالعمل های جدیدی برای تغییر تاکتیک اعتراضات در عراق نوشته و اعلام کرد که به علمای دینی در عراق حمله کنید. همچنین ادعا کرد که آیت الله سیستانی پشتیبان احزاب فاسد بوده و از مردم نیست.
 او اولین نفر بود که هشتگ «المرجعیة_لاتمثلنی» را در صفحات تبلیغ کرد ولی استقبال چندانی از این هشتگ در شبکه های اجتماعی صورت نگرفت.
 




مطالب مرتبط

نتایج انتخابات 2021 عراق، سناریوهای تشکیل دولت و
موضوع اعتراضات به نتایج و چالش های پیش روی آن

نتایج انتخابات 2021 عراق، سناریوهای تشکیل دولت و
موضوع اعتراضات به نتایج و چالش های پیش روی آن

انتخابات زود هنگام 2021 عراق در تاریخ 10 اکتبر برگزار شد و تقریبا همان شب نیز برخی خبرها درخصوص نتایج اولیه به گوش رسید که برای مثال در وهله اول حاکی از از دست دادن تعداد قابل توجهی از کرسی های پارلمان برای فتح و نیز حفظ کرسی هایی برای مقتدی صدر و نتایج قابل توجهی برای حزب امتداد ...

|

 ائتلاف سائرون

 ائتلاف سائرون

در نظام‌های انتخاباتی در همه جای دنیا مرسوم است که احزاب و جریانات در آستانه‌ی انتخابات با هم تفاهم کرده و ائتلاف‌هایی را تشکیل دهند. این رسم در عراق نیز حاکم است و هر 4 سال و در جریان انتخابات، ائتلاف‌های جدیدی تشکیل می‌شوند.

|

اقتصاد عراق

اقتصاد عراق

اقتصاد عراق کارشناسان بر این باورند، حدود 90% درآمد خارجی کشور عراق برپایه نفت میباشد. عدم توسعه در زمینه های دیگر منجر به تمرکز ...

|

نظرات کاربران