در حال بارگذاری ...

کتاب «اخگر گداخته حکومت، تجربه دولت سازی شیعیان در عراق پسا صدام» ترجمه کتاب «جمرة الحکم: شیعة العراق و مخاضات بناء الدولة و الأمة بعد ۲۰۰۳» نوشته دکتر علی طاهر الحمود، استاد جامعه شناسی دانشگاه بغداد است که توسط سیدحسین مرکبی به زبان فارسی ترجمه شده است.
این کتاب سه بخش اصلی دارد. بخش‌های اول و دوم در اصل ادبیات تحقیق نویسنده است. نویسنده ابتدا به شکل‌گیری تشیع در عراق پرداخته و تاریخ خوبی را از آن بیان می‌کند. در بخش دیگری به نظریه‌های دولت در علوم سیاسی مدرن مانند نظریات کانت، هگل، دورکیم، هابرماس و... همچنین نظریه‌های دولت در فقه سیاسی شیعه و اندیشه‌های کسانی چون میرزای نائینی، محقق کرکی، آیت‌الله العظمی سیستانی و امام خمینی(ره) می‌پردازد. در ادامه نیز تحلیل در دست گرفتن حکومت و شیوه‌های حکومتداری شیعیان را تحلیل می‌کند.
نشر آرما این کتاب را با شمارگان هزار نسخه در 430 صفحه منتشر کرده است.




مطالب مرتبط

معرفی کتاب: باقی مانده ی وطنم

معرفی کتاب: باقی مانده ی وطنم

شعرهایی که در این کتاب آمده است گزیده‌ای‌ است از کتاب شعرِ عراقِ معاصر که در آمریکا توسط دانشگاه میشیگان به چاپ رسیده است.

|

معرفی کتاب: کتاب تاریخ حرکت اسلامی در عراق

معرفی کتاب: کتاب تاریخ حرکت اسلامی در عراق

کتاب حاضر که به قلم عبدالحلیم الرهیمی نگاشته شده و محمد نبی ابراهیمی کار ترجمه آن را به‌عهده گرفت، به بررسی ریشه‌‏های فکری و تاریخی حرکت‌ها و فعالیت‌های علمای دین و مراجع در عراق...

|

معرفی کتاب:عراق در جستجوی آینده

معرفی کتاب:عراق در جستجوی آینده

این کتاب ترجمه اثری است که با همکاری سه نویسنده عراقی، حسن لطیف الزبیدی، نعمه محمد العبادی و عاطف لافی السعدون در خصوص شرایط سیاسی و اجتماعی این کشور که توسط مرکز مطالعات و تحقیقات عراق به زبان عربی منتشر شده است. ...

|

نظرات کاربران