در حال بارگذاری ...

تخلیه پایگاه‌های آمریکایی مساله زمان است| مقاومت پیش‌تر از پس پاتریوت برآمده
"عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" مطرح کرد:

 چرا حملات آمریکا و اسرائیل به سوریه و عراق این روزها در حال افزایش است؟ آیا سامانه‌های موشکی "پاتریوت" از پایگاه‌های آمریکایی محافظت خواهند کرد و مانع از عقب‌نشینی خفت‌بار آمریکا می‌شوند؟ چه اشتباهی ترامپ مرتکب شده است که بهای گزاف آن را خواهد پرداخت؟

1 بمباران اهداف نظامی در حومه شهر حمص را بمباران از سوی جنگنده‌های اسرائیل و تقویت پایگاه‌های ایالات متحده در "عین الاسد"، "التاجی" و "التنف" با موشک‌های پاتریوت بدان معناست که این دو کشور عربی منبع بزرگ‌ترین خطر برای طرح‌ها و پروژه‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شوند.

 

2این حملات اسرائیلی و آمریکایی نشانه قدرت آنها نیست بلکه بازتاب‌دهنده نگرانی فزاینده و ترس بزرگ آنها از آینده است.

 

3جنگنده‌های اسرائیلی طی سال‌های گذشته بیش از 230 بار به سوریه حمله کردند ولی هیچ‌یک از اهداف‌شان محقق نشده و سوریه همچنان قوی و منسجم است. 

 

4 موشک‌های پاتریوت هرگز از پایگاه‌های آمریکا در عراق محافظت نمی‌کنند وگرنه باید از پایگاه‌ها در عربستان سعودی نیز محافظت می‌کردند. محور مقاومت در افشای "ضعف‌های پاتریوت" و در هم شکستن اسطوره آن موفق شده است.

5ویروس کرونا همچنان در مفاصل ناوهای هواپیمابر آمریکا و سربازان آن نفوذ کرده است و ارتش آمریکا در چند روز آینده به تیم‌های فوریت پزشکی برای مقابله این ویروس همه‌گیر تبدیل خواهند شد.

 

6عراق بهبودی خود را بازخواهد یافت و تمامی موانع فعلی در داخل که آمریکا و مزدورانش عامل آن هستند را پشت سر خواهد گذاشت. سوریه نیز قوی‌تر از گذشته بازخواهد گشت و به این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل حتما و قدرتمندانه پاسخ خواهد داد.

 

7 تخلیه پایگاه‌های آمریکایی از عراق در راستای اجرای درخواست پارلمان مسئله زمان است.
 




مطالب مرتبط

نتایج انتخابات 2021 عراق، سناریوهای تشکیل دولت و
موضوع اعتراضات به نتایج و چالش های پیش روی آن

نتایج انتخابات 2021 عراق، سناریوهای تشکیل دولت و
موضوع اعتراضات به نتایج و چالش های پیش روی آن

انتخابات زود هنگام 2021 عراق در تاریخ 10 اکتبر برگزار شد و تقریبا همان شب نیز برخی خبرها درخصوص نتایج اولیه به گوش رسید که برای مثال در وهله اول حاکی از از دست دادن تعداد قابل توجهی از کرسی های پارلمان برای فتح و نیز حفظ کرسی هایی برای مقتدی صدر و نتایج قابل توجهی برای حزب امتداد ...

|

 ائتلاف سائرون

 ائتلاف سائرون

در نظام‌های انتخاباتی در همه جای دنیا مرسوم است که احزاب و جریانات در آستانه‌ی انتخابات با هم تفاهم کرده و ائتلاف‌هایی را تشکیل دهند. این رسم در عراق نیز حاکم است و هر 4 سال و در جریان انتخابات، ائتلاف‌های جدیدی تشکیل می‌شوند.

|

اقتصاد عراق

اقتصاد عراق

اقتصاد عراق کارشناسان بر این باورند، حدود 90% درآمد خارجی کشور عراق برپایه نفت میباشد. عدم توسعه در زمینه های دیگر منجر به تمرکز ...

|

نظرات کاربران