در حال بارگذاری ...

محمد صادق الهاشمی.

  عدنان الزرافی با سفیران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرد( روسیه - چین - فرانسه - آمریکا - انگلیس) و طبق برخی دیدگاه ها و تحلیل ها: این جلسه شامل پیامهایی است:
 
 1- سیگنالی از طرف آنها و از الزرفی برای تائید وی است.
 
 2- به نظر می رسد آنچه که در دیدار امروز الزرفی با قطبهای بین المللی نمایان شد این است که الزرفی ستادی دارد که برای او برنامه ریزی می کند. 

 3- حضور مشاوران برهم صالح (فرهاد علاءالدین و الفیلی) نشان می دهد که الزرفی با نهادهای اصلی در دولت عراق که صاحب تصمیم گیری یا برخی از تصمیمات هستند، رابطه دارد.

 4- الزرفی می خواهد شخصیت خود را بین المللی کند و به آن رسمیت دهد. 

 5- الزرفی می خواهد از فاکتور زمان بهره ببرد.


 6- الزرفی می خواهد بگوید که او پروتکل های بین المللی را می شناسد و قادر به تعامل با آنهاست و مانند دولتمردان عمل می کند.

 7- او خواست تا احزاب مخالف وی احساس کنند که آنها نتوانسته اند مشروعیت داخلی را از او سلب کنند، و اینک پس از پیروزی در این امر وی به دنبال به دست آوردن مشروعیت بین المللی و منطقه ای خواهد بود.

 8- الزرفی می خواست بگوید که جامعه بین الملل تحولات بین المللی و محلی که او را به قدرت و تکلیف رساند درک می کند، بنابراین آنها دیدار با او را پذیرفتند.

 9 - الزرفی می خواست که به حامیان داخلی اش قدرتِ تائید بدهد با این عنوان که او توانسته خود را در محیط بین المللی و قبل از آن کشورهای عربی جای دهد. 

 10 - الزرفی با این اقدام می خواهد احزاب مخالف احساس کنند که او عقب نشینی نخواهد کرد و اینکه در موضع و انتصاب خود ثابت قدم است. 

 11- الزرفی می خواست به احزاب مخالف خود بگوید که او چندین گام برمیدارد اما آنها هنوز به دلیل اینکه در انتخاب گزینه جایگزین موفق نبودند   درحال چرخیدن دور خود هستند، و این که صرف مخالفت با نامزدی وی کافی نیست.

 12- الزرفی می خواهد رابطه افکار عمومی را با سیاستها و برنامه های خود عادی کند. 

 13- الزرفی از منطقه نگرانی سیاسی خارج شد.

 14 - جلسه اعضای شورای امنیت به ابتکار عمل او یا آنها (طبق گفته وی) به معنای این است که براساس منطق بین المللی صورت گرفته و دارای مشروعیتِ از طرف قانون اساسی در داخل است.

 15 - الزرفی در دیدار با قطب های بین المللی به این اشاره می کند که او سیاست و برنامه خود را در سطح بین المللی اجرا می کند.

 16- الزرفی می خواهد بگوید که وجود او و برنامه اش از جنبه های مختلف نقطه اشتراک بین المللی خواهد بود.

 17- پیام به هر کشوری که با او مخالف است که کشورهای مخالف باید به عنوان یک امر واقع با الزرفی تعامل و درها را به روی او باز کنند زیرا در سطح بین المللی شناخته شده می باشد و آنها باید با نظر جامعه بین المللی همراه شوند.
 




مطالب مرتبط

نتایج انتخابات 2021 عراق، سناریوهای تشکیل دولت و
موضوع اعتراضات به نتایج و چالش های پیش روی آن

نتایج انتخابات 2021 عراق، سناریوهای تشکیل دولت و
موضوع اعتراضات به نتایج و چالش های پیش روی آن

انتخابات زود هنگام 2021 عراق در تاریخ 10 اکتبر برگزار شد و تقریبا همان شب نیز برخی خبرها درخصوص نتایج اولیه به گوش رسید که برای مثال در وهله اول حاکی از از دست دادن تعداد قابل توجهی از کرسی های پارلمان برای فتح و نیز حفظ کرسی هایی برای مقتدی صدر و نتایج قابل توجهی برای حزب امتداد ...

|

 ائتلاف سائرون

 ائتلاف سائرون

در نظام‌های انتخاباتی در همه جای دنیا مرسوم است که احزاب و جریانات در آستانه‌ی انتخابات با هم تفاهم کرده و ائتلاف‌هایی را تشکیل دهند. این رسم در عراق نیز حاکم است و هر 4 سال و در جریان انتخابات، ائتلاف‌های جدیدی تشکیل می‌شوند.

|

اقتصاد عراق

اقتصاد عراق

اقتصاد عراق کارشناسان بر این باورند، حدود 90% درآمد خارجی کشور عراق برپایه نفت میباشد. عدم توسعه در زمینه های دیگر منجر به تمرکز ...

|

نظرات کاربران